Fragments of colors











{August 6, 2010}   lectură lejeră de dimineață

Azi dimineata, la metrou, Cioran zicea ca viata noastra este posibila doar datorita faptului ca putem uita, ca nu pastram  amintirea fiecarui moment prin care am trecut, ca nu acumulam sentimente, stari, ci le schimbam unele cu altele si de fiecare data le traim altfel.

Pentru o clipa am vrut sa il contrazic, dar apoi mi-am dat seama ca are dreptate. Mi se pare foarte interesant cum, cel putin in cazul meu, clipele fericite si foarte fericite mi-au ramas intiparite strict la nivel cognitiv, iar atunci cand le rascolesc imi provoaca cel mult un zambet melancolic. Insa, momentele pe care nu as vrea sa le mai retraiesc au ramas mult mai bine intiparite si nu doar in memorie, ci fizic, le pot retrai, sentimentele de teama, de ura, de nervi, de dor…pe astea le resimit de fiecare data cu aceeasi intensitate ca in momentul in care s-au intamplat.

Ieri, in magazin, i-am simtit parfumul…acelasi, cel pe care il stiu atat de bine. Nu mi-am amintit primul sarut, ci ultimul. Ma intreb, de ce oare?

Acum, la radio, am auzit o melodie pe care, fara sa vreau si fara sa am un rationament in spate, i-o atribui. Vine de undeva din inconstient, dar mi se pare ca e lui. Si din nou am rememorat nu seara din birou, nu lumina semi-difuza, ci  luna aia rece de ianuarie.

Ma amuz, sincer.  Ma amuz pentru ca acum nu ne-am mai vazut de foarte mult timp, nu-mi lipseste si nimic nu va mai fi ca atunci. Dar sunt lucruri care inevitabil ma fac sa ma intorc in timp si sa privesc totul cu detasare. Ce usor imi e acum…  si ce dreptate avea Cioran de dimineata! Ce bine ca putem uita!

Ce bine ca putem uita, dar ce frumos ca putem fi selectivi…

Lasă un răspuns

et cetera
